tisdag 3 september 2013

Brist på sömn

Jag MÅSTE köpa mig en ny madrass pronto!
Jag har inte sovit en hel natt sedan Sundsvall brann och det börjar märkas nu.
Jag är tröttare än trött när jag skall kliva upp på morgnarna.
Att jag vaknar på nätterna är en kombo av att jag har ont i ryggen och att Jonny snarkar.
Det är ganska jobbigt att aldrig få falla in i den där riktigt djupa sömnen.
Eller...jo, det gör jag ju men jag vaknar ur den hela tiden.
Efter kl 03.00 ungefär så ligger jag i en ytlig sömn och vaknar, somnar, vaknar, somnar.
På helgerna kan jag inte heller sova ut för då tar duktiga-maggan-som-inte-skall-sova-bort-hela-helgen över.
I lördags t ex så vaknade jag och steg upp kl 06.20.
Lite onödigt om du frågar mig.
Det här med min sömn har blivit ett jäkla gissel.
Men nu är det färdigsovit för den här natten.
Nu är det tisdag och jag skall snart bege mig till arbetet.
"Kom arbetslust och träng dig på. Här skall du motstånd finna"

En liten affirmation kanske.

Jag uttrycker för mina närmsta allt vad de betyder för mej
Runt oss har vi människor som betyder otroligt mycket för oss. Familj, vänner, kollegor - eller människor vi mött bara en gång.
Låt dagen idag bli den dag då du börjar uttrycka all den kärlek och tacksamhet du har inför dessa människor. Ett leende, ett SMS, en kopp kaffe, en kram eller ett telefonsamtal. Vad det är spelar ingen roll - det viktiga är att du medverkar till lite mer kärlek på jorden, och för dej själv!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar