torsdag 5 september 2013

Bacilusker

Nu snoras det för fullt på jobbet.
Ungar och personal kraxar i kapp.
En del underliga sår dyker också upp lite här och där som ser misstänkt likt Impetigo(Svinkoppor).
Jag hade det förra våren och det är inget som jag vill ha igen.
Men läkarna på BVC tycker att barnen kan vara på förskolan i alla fall så jag får väl bada i handsprit i dag då.
Impetigo smittar värre än loppor på hundar.
Ludwig hade Svinkoppor när han var barn men jag fattade inte vad det var så jag smörjde in honom men salva i mungipan, där såret satt och det slutade med att jag jag hade smörjt ut smittan i halva ansiktet. han så spetälsk ut och fick käka penecelin i tio dagar.
Själv fick jag upp det i näsan förra våren och jag hade ont i flera veckor innan såret tittade fram och jag kunde se vad det var. Jag fick också käka medicin och min magen har inte varit sig lik sedan den våren.
Stark antibiotika är inget att leka med.
Nä, fy för bacilusker alltså!
Jag har hållit mig frisk väldigt länge nu. Kommer inte ihåg när jag var förkyld sist så jag hoppas att den trenden håller i sig.
PEPPAR! PEPPAR!


2 kommentarer:

  1. Alla jag känner, som jobbar med barn på skola eller förskola, kraxar å snorar i dessa tider! Hoppas att du få hålla dej frisk! Emil hade oxå Svinkoppor när han var liten...inte kul!

    SvaraRadera
  2. Nu går det huvudlöss också :)
    Kul åtta noll...

    SvaraRadera