onsdag 14 augusti 2013

Upp å hoppa lilla loppa!

Första arbetsdagen är nu här.
Det känns ok.
Ingen ångest.
Lade mig tidigt igår så jag är relativt pigg också.
Jag har bestämt mig för att inte klaga, och se det går ju bra!
Undrar om man skall ta långbrallor i dag eller som solfaan skall dyka upp i eftermiddag?
Jag kan ta med mig shorts.
Jag längtar efter barnen nu å min fina kollegor.
Konstigt nog så känner jag att det skall bli skönt med vardag igen.
Lite rutiner på både käk och sovning.
Jag har gjort det där man skall göra på semestern nu.
Badat, solat, druckit rose´i solnedgånget, varit på festivaler, träffat vänner, läst böcker, smuttat på rom i förtältet, lyssnat på fåglar, åkt båt, vandrat i skogen, grillat, grillat och grillat.
Nu längtar jag efter en skön höst med svampplockning, fiske och kanske en och annan krogenrunda.
Jag känner att jag saknar stadens larm och liv.
Har inte sett en stadskärna på hela semestern nästan.
Asfaltbarnet i mig längtar efter lite skrik och avgaser :)
Nu måste jag sätta fart.
God morgon!!



4 kommentarer:

  1. Önskar dej en bra arbetsvecka!

    SvaraRadera
  2. Kul att ses igår även om det var en kortis.
    Du lyste upp min hall iallafall :)
    Kram Anette

    SvaraRadera