torsdag 1 augusti 2013

RunKeeper

Man ser på FB då och några hurtiga kompisar som springer si eller så långt med RunKeeper.
Man får ju sjuuukt dåligt samvete när man själv är en soffpotatis :)
Sagt och gjort.
Laddade ner appen och gick inte en meter på flera månader :( 
Nu har jag gått två ggr!! :)
Visst är jag duktig ?
Ärrå, ba skoja.
Men det är faktiskt ganska roligt att gå med appen på.
Helt plötsligt börjar man tävla mot sig själv.
Hon, rösten i appen, talar om hur fort man går och då börjar man jämföra med gårdagens promenad och vill genast gå liiiite fortare.
Jag kan ju inte gå varken fort eller långt med mitt onda knä men kort och sakta är bättre än inte alls, tänker jag.
Det kan ju bara bli bättre och bättre.
Så om du ser på FB att jag har gått 2,6 km på 32 minuter!? Så är det ungefär vad jag klarar av varje dag utan att måsta sitta med benet högt och knapra Alvedon efteråt.
Inte lätt att motionera då inte.
Men, som sagt, bättre än att inte gå något alls.
200 kalorier minus blir det i alla fall.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar