måndag 8 juli 2013

Missförstå mig rätt

Jag skickade upp en bild på fejjan i går.
En bild på bilens termometer som visade 27 grader varmt.
Jag skrev: -Man skall ju inte klaga men...
Jag fick några svar att jag inte skulle det, klaga alltså.
Givetvis vill jag ha varmt och sol även fast jag arbetar men jag skall alltså stå på en dallrande förskolegård i den här värmen hela veckan och jag blir nervös att finvädret skall försvinna till jag själv får semester.
Vädret är ett gissel för mig när det är sommar.
Jag hänger upp hela min existens på hur vädret är. Är det finväder så "skall man" inte behöva jobba. Utan då skall man ha det så som vi hade det i helgen. Ligga i en solstol och gå och doppa sig i en sjö då och då.
Nu skall jag göra mig iordning för att gå till jobbet och givetvis vill jag inte att det skall börja regna.
Givetvis vill jag att det skall vara varmt och skönt i dag.
Jag är bara rädd att det kommer att vara lite FÖR varmt. Det är inte lätt att göra något med små barn i riktig sommarvärme.
De orkar inte och det gör knappt jag heller.




2 kommentarer:

  1. Nej inte är det helt lätt att hantera värmen för oss nordbor som inte är så vana med den. Man märker ju tex i sydeuropa att lokalbefolkningen håller sig undan solen mitt på dagen. Det är ju bara vi knasiga Skandinavier och britter som lägger oss och pressar :) Tror också man får en helt annan relation till värmen om man bor i den året runt. Knepig ekvation det där att längta efter något så "hett" som ändå blir för jobbigt i stora doser :)själv var jag helt urlakad efter ett par timmar vid polen i Yresta Hed. Idag har jag varit inne tror det är bra att köra varannan dag inne // Granette

    SvaraRadera
  2. Ett önskemål kommer här..Det nya typsnittet är jättesvårt att läsa för mig iallafall..kram

    SvaraRadera