onsdag 10 juli 2013

Meeeen allvarligt!

Hur skall jag orka i två dagar till?
Hela min kropp värker och jag har inget tålamod.
"Jag är där med kroppen men inte med själen", som min gamla svenskfröken Ingrid sa.
Nu är det torsdag och fredag kvar.
Sexton låååånga timmar.
Tick... tack... tick... tack...
Tiden går i snigelfart.
Men på fredag sätter den igång att ticka snabbare minsann.
Ticktackticktack.....så är det den 14 augusti och jag är tillbaks till ruta ett igen.
Semesterångest kallar jag det för.

Nu skall jag försöka uppbringa lite styrka och energi till att ta hand om tvätthögen från helvetet.
Jag MÅSTE göra det i dag för i morgon skall vi handla och åka ut med det till husvagnen och på fredag skall vi på garden party i gamlis och på lördag skall solen skina.
Då vill vi bara så snabbt som vinden dra ut till husvagnen och slänga oss i varsin solstol.
Swooooosch ba´!

Två dygn till semester.
Hur skall jag orka?
Giv mig styrka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar