onsdag 17 juli 2013

En liten väderprognos

I dag kommer det kompisar till oss ut på campingen.
De kommer med egen husvagn men det är jag och Jonny som vill stå för fiolerna, så att säga.
Vi skall grilla å bada å fiska å försöka hinna med så mycket som möjligt i dag.
Nu hoppas jag bara att molnen skall skingra sig så att vi får en lika härlig dag som i går.
Men jag skall verkligen inte klaga.
Vi har lite moln men det är fortfarande över tjugo grader varmt och inget regn.
Uppe i Östersund är det knappt tio grader varmt och det regnar varje dag.
Jag tycker synd om er som har semester nu och inte får er beskärda del av sol och bad.
Man behöver det för att överleva vintern sedan.
Det är synd att det är så kallt där uppe just nu. Jag vet ju hur vackert och skönt det kan vara på sommaren i Jämtland. Kan de inte få ha det så då!?
Kolla den här kartan som en kompis lade ut på fejjan i går. 
Sol och sol i hela Norden utom just i Jämtland.
Stackarna!
Hoppas verkligen att vädergudarna ändrar sig till Storsjöyran, annars blir det täckjacka och lovikavantar på. Brrr!
Men i dag hoppas jag, som sagt, på lite sol då så att vi får visa vårt paradis från sin bästa sida.
Det ser lite tjockt ut just nu må jag säga.

God morgon på dig.


2 kommentarer:

  1. Har nyss fått veta att det är högtrycket i Europa som pressar lågtrycken i nordostlig bana... Ingen tröst iofs men i alla fall en förklaring. Nåväl jag jobbar ju fortfarande så det är bara att tro på vädergudarna inför nästa vecka...Haleluja!

    SvaraRadera
  2. Visst har det regnat idag...från å till! Men det har oxå varit varmt och långa stunder av sol. Inget drömväder men heller inte en katastrof....tycker jag!

    SvaraRadera