måndag 1 juli 2013

En annan årstid

Det är skönt att vara hemma i värmen igen.
Det känns som om vi har varit tre dygn i en annan årstid.
Det var så jäkla kallt hela tiden.
Kan det vara de två sjöarna som gör att det blir så kallt?
Skara ligger ju mellan Vänern och Vättern.
Eller så var et bara otur att det kom in så mycket kalluft just i helgen.
Det var bara 6 grader varmt när vi tog oss hem i lördagsnatt.
Herregud!
Sex grader är ju ingen sommar.
I dag ser det ut att bli en fin dag i Uppsala.
Solen skiner och vi har redan 15 grader varmt.
I dag blir det shorts och linne på.
Ha en bra dag alla ni som har semester nu.
Ja, alla andra också förstås :)
Själv jobbar jag i två veckor till, men snart är det min tur.
JAG LÄNGTAR!
Nähä?
Jo!
Tycker du att jag ser trött ut?
Det är jag INTE!...
...Ärå, ba skoja...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar