fredag 14 juni 2013

Träningsvärk och ont i knät

Haha....tog mig knappt ur sängen nyss.
Kroppen är stel och mitt knä är svullet. (Jag undrar var mitt knäskydd är)
Zumba är en bra träningsform, det känner jag nu.
Ont i varje led och muskel.
Det är skönt med träningsvärk på nåt vis, man känner sig duktig :)
Värken i knät är inte riktigt lika skönt då men med knäskydd på och andra skor så kanske jag kan ta mig igenom ett träningspass till på måndag.
Jag skall försöka att inte ge upp så lätt. Jag tackar Nina, Ann och Maria för ert peptalk igår efter dansen.

I dag skall jag göra ännu en bedrift. Jag skall nämligen cykla till jobbet för första gången på flera år.
Cykla är väl kanske inte hela världen men jag skall cykla på Calles JÄTTESTORA herrcykel.
Du vet en sån där med en stor stolpe i mitten.
Tänk om jag ramlar! jag kommer inte att ha något venusberg kvar...
Ruskigt!
Cykla TILL jobbet nu på morgonen är väl en sak men jag skall cykla hem i natt efter sommarfesten också....Ruskigt!
Önska mig lycka till nu, och har jag inte skrivit något inlägg på bloggen i morgonbitti så kanske jag ligger död vid 4H-gården någonstans, uppäten av harar.

Men inte deppa nu, det är ju FREDAG!
Redan!
Jobba.
Sommarfest.
Det har slutat regna.

Nu har jag två femtedelar av mig själv ute i världen.
Jonny är i Mexico och Calle har precis flugit till Grekland.
Jag kan inte låta bli att vara en orolig fru och mamma.
Jag vill inte tänka det värsta....åsså gör jag det.
TANTVARNING!
Jag hoppas att Lina och Calle får en härlig semester i Grekland.
Fjorton dagar med sol och bad, lyllosar!
Gubben min får jag tillbaks på tisdag, det går fort dit.
Under tiden får jag den stora äran att ta med mig yngsta sonen till husvagnen och bara rå om honom där ute hela helgen.
Hoppas att vi får finväder. Äldsta sonen får gäster i helgen så honom lär jag väl inte se röken av.
Så blir det när de blir vuxna. Jag får vara glad så länge vi bor i samma stad och vi kan träffas varje vecka i alla fall.

Herreguuuuud! vad jag surrar jag måste sätta fart och packa cykelkorgen nu.
Kan man hänga en cykelkorg på en herrcykel förresten?
Hur skall jag kunna cykla ända till jobbet med min träningsvärk?
Alltid lika snygg!
Jag vet...



1 kommentar:

  1. Hahaha...du kan va "stolpe i mitten"! Om jag får gissa så lämnar du cykeln ikväll å tar en taxi hem! ;O) Lyllo dej som har grabbar som vill med till husvagnen....innan någon av mina skulle följa med till stugan kommer löningen fyra gånger samma vecka!

    SvaraRadera