söndag 9 juni 2013

Home sweet home

Det är verkligen supermysigt i husvagnen men det är också väldigt skönt att komma hem.
Hem till min sköna säng, till wifi, till tvätt och diskmaskin.
Hem till stora tv:n och mitt soffhörn.
Jag är bekväm och det är bra mycket bekvämare här hemma än i husvagnen.
fast så säger jag nu bara för att det regnar. Så fort solen kommer fram igen så kommer jag att längta tillbaks.

Den stundande veckan kommer att bli körig.
Måndag: Jobba extra lång dag pga av olika anledningar. 06.50-16.30 pjhu! Lämna in bilen på verkstad, hämta en hyrbil.
Tisdag: Jonny åker till Mexico i en vecka. :(
Onsdag: Hämta bilen på verkstan före 16.00. Kan bli knivigt eftersom jag slutar 17.10. Dessutom så måste jag få med mig någon att hämta bilen och lämna igen hyrbilen under dagen. kan ju inte köra två bilar samtidigt hur duktig jag än är.
Torsdag: Sommarfest på jobbet med barnen.
Fredag: Sommarfest på jobbet med oss vuxna. Vem är med i festkommitén då tror du? Fast jag har lovat att aldrig vara det igen....*suckar*.
Lördag: FINVÄDER och tvinga med mig någon till husvagnen.
Söndag: Lata mig, sola och åka hem.

Äntligen är Sweden Rock Festival över för i år. Skönt!
Då slipper jag ha ångest över att jag inte är där.
Avundsjuka är en dödssynd, jag vet!

2 kommentarer: