söndag 26 maj 2013

Mors dag

I dag är det mors dag.
Min tjugofjärde i ordningen.
I tjugofyra år har jag blivit firad på mors dag.
Fått kaffe på sängen, paket, blommor och tårta.
När barnen var små så fick man alltid en liten teckning som hade knåpats i hop samma morgon, samtidigt som Jonny satt på kaffe och brett en smörgås.
I dag sitter jag själv i solen med mitt kaffe. Jonny sover.
I kväll skall vi bjuda ut våra söner på restaurang och "fira" mig.
Men först skall jag och Jonny ha en härlig dag vid husvagnen i solen.
Det finns sämre sätt att fira mors dag på.
Jag sänder en tanke till min egen mamma också i dag.
1987 fick jag fira henne på mors dag senast.
Tjugosex år sedan.
Det är en lång tid att vara utan sin lilla mamma.
Jag ger dig tjugosex rosor på mors dag. En för varje år som du inte varit här.
Fast, vad vet jag? Du kanske är här. Jag tänker ju på dig nu och då är du väl hos mig.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar