onsdag 29 maj 2013

Latmask

Kan man födas lat?
Vad jag vet så har jag alltid haft något emot att röra på mig och motionera.
När jag var barn så fick pappa alltid bära mig på sina axlar för att jag bara satte mig ner och skrek.
Jag har aldrig gillat sport och jag hatar att svettas.
Kan det vara så att vissa människor redan från födseln har en latmask inneboende?
Jag kollade på tv igår på "biggest looser" och jag blir ju sugen på att hitta en träningsform som passar mig.
Jag vill ju göra något som jag tycker är roligt.
Nu har jag gått ner tjugo kilo men jag är långt ifrån nöjd med min kropp. Jag måste ju träna för att få bort magen och för att få lite fason på allt döfläsk.
Men jag är lat!
Jag orkar inte ta mig ut på promenader, åka till ett gym mm.
Nu skall jag säga upp mitt träningskort på Curves för jag tycker inte att det är roligt att träna där och då blir det inte av att jag åker dit.
Jag kan inte betala 350 kr/mån till ett ställe som jag aldrig utnyttjar.
Undrar vad det skulle kosta att skaffa sig en PT(personlig tränare).
Jag skulle behöva någon som drog i mig och som kom hem till mig och tränade med mig i mitt privata gym precis som de där Hollywoodfruarna har :)
Jag måste göra nå´ning för det här går inte.
Latmaskandet måste få ett slut om jag skall må bra.
Tänk om jag kunde få bort min badring, vad glad jag skulle vara då.

2 kommentarer:

  1. Jaa du...! Så är det kanske...att du e född lat. Jag tycker att jag rör mig ganska bra...promenerar till å från jobbet å på lunchen de flesta dagarna. Men det räcker inte....jag måste slita hårdeare...svettas å gå på gym...har inte kommit dit ännu....saknar min löpning sååå! Ska fasen prova å springa lite....man behöver ju inte kuta en mil...! <3

    SvaraRadera
  2. ZUUUMBAAA!!!! :-)

    SvaraRadera