tisdag 14 maj 2013

Fågelskrämma

Har sovit i Calles rum i natt eftersom jag bäddade rent i min säng i går och där skall Per och Anita sova i natt.
De kommer förbi och sover en natt innan de flyger vidare till Turkiet i morgon.
Problemet med att sova i Calles rum är att kl 03.45 ca så sätter fågelkören i gång med att skrika utanför fönstret.
Det är inget stilla och vackert fågelkvitter i ett träd utanför, utan de flyger upp och sätter sig på fönsterbläcket precis utanför Calles fönster och där står de och nästan skriker ut sin sång.
Kvidevitt! Kvitt! KVIDEVITT!!!
Han sa att det var ett problem i går men jag trodde att han överdrev men nu förstår jag vad han snackar om.
Jag måste försöka hitta någon slags fågelskrämma att sätta där i dag för jag skall sova i hans säng i natt med.
En stor uppstoppad uggla skulle vara bra men det är nog ingen man springer in på Kvantum och köper.
Jag funderar på en sån dör vindsnurra som ungarna springer omkring med.
Det skulle kanske vara en lösning? Vad tror du?

Ja men Go´morgon då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar