torsdag 23 maj 2013

Bokcirkel

Jag blir sugen på att starta en bokcirkel.
Flera människor som läser samma bok och sedan diskuterar den tillsammans.
Jag gillar tanken!
En bok per månad borde man hinna med och sedan sitter man hemma hos varandra och diskuterar.
Bjuder på god mat och vin.
Det låter väl supermysigt.
Jag fick idén från den här svenska serien som jag håller på att plöjer nu när jag är sjuk.
"Gynekologen i Askim"
Har du inte sett den serien så gör det. Den är jättebra. Jag gillar ju svenska produktioner jag :)
Lite lagom pinsamma och härlig humor.

Man kanske skulle starta en bokcirkel här på bloggen.
En bloggcirkel.
Alla som vill läser samma bok och sedan skriver vi om den i kommentarsfältet?
Alla kan komma med förslag på böcker att läsa.
Får fnula på den där idén.
Just nu läser jag Vattenänglar av Mons Kallentoft men jag kan gärna läsa något annat efter den om något har ett förslag.
Femtio nyanser av honom skall tydligen vara en uppryckning för äktenskapet har jag läst ;)
Men den boken har ju fått både ris och ros så jag tänkte ta den som semesterlektyr i juli.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar