måndag 6 maj 2013

Alla dessa måsten och borden ( inte bord som man sitter vid).

Just shoot me!
Jag orkar faktiskt inte städa när jag kommer hem från jobbet.
Vem orkar det?
Gör du det?
Jag är död å trött å trött å....å...
Jag orkar precis laga mat, kanske plocka i köket, eventuellt sätta på en tvättmaskin och sedan hänga den men sen är energin slut.
Kaputt!
Finns inte alls...
I dag slutade jag kl 15.45, åkte och handlade, kom hem och gjorde middag.
Nu är det tre timmar sedan och jag har varit vaken i tretton timmar.
Mina ögon är grusiga av trötthet och jag vet att om ytterligare tre timmar sover jag som en gris.
Jag borde plocka här hemma, jag borde dammsuga och damma. Jag borde skura golv. Jag borde vika tvätt.
Jag borde vattna blommor och jag borde städa på balkongen.
Jag borde göra en jävla massa grejer men JAG ORKAR INTE!
Alla andra verkar ha så fint hemma utom jag.
Rent å fint å plockat å städat.
Vad är det för fel på mig?
Varför orkar inte jag det som alla andra verkar orka?

Du kan va nystädat...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar