onsdag 24 april 2013

Vädernojja

Nu märks det att våren är här för nu börjar man genast nojja över vädret.
Man kollar in vilket väder det blir både en och två veckor framåt.
Å nej molnigt på lördag när vi skall sätta upp förtältet, bara det inte regnar.
Å nej! regn på Valborg!
Det är jobbigaste med hela våren och sommaren att man är så beroende av vädret.
I alla fall jag funkar så, jag vet ju inte hur du är.
Hela tiden kolla vädret.
Kan vi grilla på lördag?
Å nej, regn just den där dagen när vi skall gör dittan eller dattan.
Jag kan inte bara vakna och ta dagen, vädret för vad det är.
ALLT blir förstört vid dåligt väder.
Det är därför som jag tycker att det är skönt när hösten kommer igen för då kan jag sluta nojja över vädet.
Synd att man är så knäpp och förstör årets härligaste årstid med att vara sån.
Men jag tror inte att jag är ensam. Hela Sverige håller nog på som jag.
Efter flera månader av urtidsmörker är det väl inte så konstigt att man längtar efter VÄRME och SOL!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar