torsdag 11 april 2013

Längtar ut till husvagnen nu

Det börjar närma sig.
Datumet när vi "flyttar" ut till husvagnen.
Jag längtar efter det lata livet där ute.
Jag längtar efter solen och böckerna, maten och drinkarna.
Lyxlivet, helt enkelt!
Jag satt och surfade på recept nyss och allt jag kunde tänka på var all den goda och nyttiga mat som vi skall äta där ute i sommar.
Grillat kött, wokade räkor, musslor i vitvinssås, gös, lax, gott vin och champagne mm mm.
Du kan förstå vad vi lyxar till det när vi bor där ute bara jag och Jonny.
Rosévin på stranden vid solnedgången, en sillmacka till lunch, färska jordgubbar och honung i filen på morgonen, rökta räkor och en kall öl på kvällskvisten.
Jag och Jonny som går där ute och tar dagen som den kommer, solar, äter en glass, badar och läser bok efter bok efter bok.
Inte underligt att man börjar längta lite nu.
Längta efter solen och värmen och sommaren.
Synd bara att man har så kort semester, skulle vilja vara ledig hela sommaren jag.



5 kommentarer:

  1. Jag längtar oxå till sommare! Är du hemma och är sjuk idag...eftersom du kan blogga så här på förmiddagen!

    SvaraRadera
  2. Det ser väldigt trevligt ut, lata dagar med en bok ligger också på min topplista

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har ni vägarna neröver i sommar så får du höra av dig. kanske man får bjuda på en sommardrink?

      Radera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera