måndag 8 april 2013

Energi

Det var svårt att uppbringa energi till att slänga benen över sängkanten i dag, vill jag lova.
Jag är en riktig hemmamänniska jag. Om jag varit bortrest över helgen så känns det inte som om jag har varit ledig :)
Just nu skulle jag bara vilja sitta kvar här i mitt kök och dricka en, två eller tre koppar kaffe innan jag lyfte på häcken och då skulle jag endast vilja gå till soffan och titta på film hela dagen.
Jag tror att det är för att jag vet att jag har tretton timmar på arbetet framför mig i dag, som jag har så svårt att uppbringa energi till detta.
Energi ja.
Det är konstigt vad den kan tryta fort.
I går kände jag mig fulladdad och dag är jag helt dränerad.
Men det är bara att suga tag i dagen med all den kraft jag har och släpa mig i väg till arbetet utan pardon.
Just nu önskar jag att jag hade ett jobb där jag kunde bestämma mina egna arbetstider.
Fast å andra sidan så kanske det varken skulle bli hackat eller malet då :)
Jag skulle bara sitta och skriva på min bok/blogg hela dagarna och inte göra något vettigt alls.
Det är nog tur att jag har jobbet som jgör att jag måste släpa mig upp och iväg.
Det gäller bara att kunna hitta energin varje dag och just i dag var det lite trögt.
Hur känns din måndagsmorgon då?


Dagens affirmation:

Jag tar nya initiativ
Ibland sitter vi och väntar på att andra ska lösa eller skapa något i våra liv, istället för att ta egna initiativ. VI kan alltid göra något mer själva, alltid ta ett litet steg till mot det vi vill nå, istället för att sitta passiva. Och kanske är idag dagen då Du gör det - dagen då Du tar ett nytt och spännande initiativ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar