söndag 10 mars 2013

Vad ska man hitta på en dag som denna då?

Jag vill åka någonstans och promenera men det är jag nog ganska ensam om så jag funtar på att ta en prommis runt högarna all by my seif i dag.
Jag har fortfarande lite ångest över att det inte blev någon träning i går morse så lite motion måste det bli i dag..
Kanske man skulle baka något gott bröd?
Jag äter visserligen inte bröd men resten av familjen gör ju det.
Jonny och Knut skall sätta igång och torka en sats renkött till. Den första satsen blev jättebra.
Jag trodde aldrig att jag skulle äta det men gud så gott det var. Jonny är stolt som en tupp.

Vad ska jag hitta på medan de pular med sitt renkött då?
Baka var ju ett förslag eller så går jag ner i källaren och letar reda på min symaskin. Jag har varit sugen på att sy ett tag nu och sist när jag var till Fullerö så hittade jag så fina linneservetter med sydda servettringar till för flera hundra kronor/st.
-Kan jag göra själv, tänkte jag då.
Det är ju bara att sy kanter runt varje servett och servett ringarna syr man ju bara som rör som man sedan vänder med rätsidan ut och, stryker, syr på en ögla i ena änden och sist sätter på en knapp.
Du fattar precis va? :)
Eller så gör jag absolut ingenting i dag.
Köper hårfärg och färgar håret SKA jag göra. Det blir väl askblond igen, antar jag. Egentligen vill jag färga mig rött men det är så jobbigt med den där jäkla utväxten som syns så tydligt med mörkt hår. Men jag vill, vill, vill!
Vad tycker du? Blond eller rött?



1 kommentar:

  1. Du kan ju färga röblondt ;)) eller näe det var ett dumt förslag
    Rött tycker ja!
    //Nina

    SvaraRadera