lördag 23 mars 2013

Missbrukare


I går kl 21.00 kom jag på att jag hade köpt några påsar godis, inte mycket "bara" tre små påsar.
Jag hällde upp allt i en liten godisskål och med en missbrukares frenesi åt jag upp hela skålen på under 30 minuter.
Det var 200 gr lakrits, 100 gr Never stop och 160 gr Vinegummin.
460 gr godis!!
Jag smakade inte på varje godis och tänkte:- Mmm, vad god just den här lilla biten var!
Nää, jag tröck i mig sockret som en heroinist skjuter i sig en spruta heroin på plattan. (Tröck är Jämska, så jag har inte skrivit fel).
Jag njöt av godiset i min mun, de första tio bitarna. Efter det var det bara ett behov som skulle tillfredsställas.
Jag blev äckelmätt och gick och lade mig.
Vaknade vid tre-tiden på morgonen av att jag ville kräkas. Ont i magen, fortfarande äckelmätt, magen helt uppsväld och spyan upp till halsen.
Vad håller jag på med?
Varför köper jag skiten?
Nu har jag ångesten från helvetet. Nu tror jag att jag kommer gå upp mina tjugo kilo på en förmiddag (klart jag inte gör, men du fattar).
Nu sitter jag här och väntar på att Curves skall öppna så att jag kan åka och träna.
Jag skall svettas skiten ur mig!
Var inte mitt beteende i går en missbrukares, så säg?
Jag får en syn i mitt huvud när jag handlar hur jag sitter i soffan med en liten godisskål och njuter av några godisar på fredagskvällen. I stället blir det att jag trycker i mig ett halvt kilo utan att varken se eller höra vad som sker omkring mig. Jag tittade inte ens på fotbollen då, jag bara åt och åt och åt tills allt var slut.
SLURP! Soprent.
Usch! Vad jag är sämst!

2 kommentarer:

  1. Tack för ett gott skratt såhär en trött morgon!!!
    Jag gjorde likadant för ca 2 månader sen, satt på toan och mådde skit i timmar. Efter det har jag varit nyttig och ätit små mängder godis på helgerna. Du kanske lärde dig något igår?!?! Fortsätt kämpa, du är skitduktig!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha...ja man är ju inte riktigt klok i bland. Nu har jag tränat så nu mår jag bättre. Nästa gång skall jag tänka mig för innan jag handlar och jag skall försöka komma ihåg det här blogginlägget och hur dåligt jag mådde.

      Radera