lördag 9 mars 2013

Melodifestivalen

Jag kan inte låta bli att titta varje år även fast det sällan blir den låt som jag röstar på som vinner.
Jag har en slags hat/kärlek till det där programmet.
Jag gillar att familjen träffas, som i dag. Vi äter gott och kollar på tv tillsammans. Det känns så 70-tal på något vis.
Nu för tiden är det sällan som familjen samlas kring ett tv-program så bara det ger en hög mysfaktor.
Jag tror inte att det är någon av grabbarna som gillar själva låtarna och tävlingen men de samlas för att göra lilla mamma glad och det är ju vackert :)
I kväll blir det mycket mat.
Jag kunde inte bestämma mig, som sagt var, så det blir både skinkcrépes, bakad potatis med två olika röror, varma mackor med champinjonstuvning och laxbakelser, plus godis och snacks.
Haha...ja herregud, vad mycket mat!
Vi behöver nog inte laga mat i morgon.
Kaloriappen kommer att skjuta i taket men det gör inget då och då.

Vilken av kvällens låtar tycker du skall vinna?
Jag gillar State Of Drama och Robin Stjernberg.
Men bara för att jag skall bli förbannad så kommer säkert Gubbarna i Ravaillacz eller Jean Banan att vinna och förstöra hela min kväll.
Vinner någon av dessa två så kommer inte jag ha någon Schlagerfest i år!
Det tummar jag på.




2 kommentarer:

  1. Till och med jag har börjat titta,,kusligt va..hihi Ja Gubbarna och bananen va ju bara sämst. Ha en riktigt mysig kväll. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja huga så kusligt Cina :)
      Det är för lite metal i tv, tycker jag.

      Radera