onsdag 6 mars 2013

Jaha! vad ska jag blogga om nu då?

Ska jag skriva om mina onda knän? eller om min onda tumme kanske?
Ska jag skriva om att jag inte har ätit kolhydrater på hela dagen? eller om att min fina anteckningsbok kom i dag? Vad ska jag skriva i den då?
Jag kan blogga om att våren är på väg sakta men säkert, om att jag längtar till sommaren och om att jag snart når mitt nästa delmål ;)
Jag kan skriva om att vi käkade pasta med skinksås till middag (ingen pasta för mig dock) och att jag just nu skulle kunna ge min högra hand för en påse godis.
Om en timme skall jag titta på Sveriges mästerkock och sedan är det Mia på Grötö. Spännande tv-kväll :)
Allt det där har jag ju skrivit om säkert hundra gånger här på bloggen. I sex år har jag bloggat, klart att man snart har skrivit om allt som går att skriva om då.
I minst ett år har jag tänkt att jag skall sluta blogga men ju längre jag håller på desto svårare är det att sluta.
Det känns som att jag måste säga hej då till en gammal vän.
För det mesta är det roligt att skriva men så kommer tillfällen som det här när jag känner mig oinspirerad och tråkig.
Fast å andra sidan så är det precis den tiden på månaden nu, när jag är precis så oinspirerad och tråkig som jag låter.
Den där tiden på månaden när jag bara vill dra något gammalt över mig och dö.

Jag var på hälsokosten i dag och köpte en artrosmedicin. Jag hoppas att den hjälper mot mina onda leder.
Knäna håller på att ge upp nu sedan jag börjat träna. Lite artrosmedicin kanske kan göra susen?
Dyrt skit var det. En liten sketen burk för 300 spänn. Hjälper det så är det klart värt men om det inte hjälper så hade jag kunnat köpa en dunk vin istället :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar