fredag 8 mars 2013

Internationella kvinnodagen

Det är idag som vi skall hylla alla fantastiska kvinnor ute i världen.
Jag går till de kvinnor som står mig närmast, mina vänner, min syster och alla mina fantastiska kollegor som de flesta är kvinnor.
Vi gör ett fantastiskt arbete på förskolan. Om samhället endast förstod hälften av det fantastiska jobb som vi utför så skulle jag vara nöjd.
Jag vill hylla min kära syster som drar ett tungt lass som VD på en mansdominerat företag. I bland önskar jag  henne alla mina fina kollegor som stöd.
Jag vill hylla alla mina vänner. Ingen nämnd och ingen glömd. Ni som är mina fina kompisar i vått och i torrt. Ni som ensam har uppfostrat barn och samtidigt jobbat heltid.
Ni är fantastiska kvinnor!
VI är fantastiska kvinnor.
Det finns många underbara män där ute också men idag är det ju kvinnodagen så därför hyllar jag bara kvinnor här i dag.
Så GRATTIS ALLA FANTASTISKA KVINNOR!

1 kommentar:

  1. Som arbetande i en kvinnodominerad verksamhet men med en uppgift bland andra män som fastighetsansvarig för Jämtlands Läns Bibliotek är jag stolt stark och får kämpa extra ibland... Men ack va nice det är att va tjej :-) Heja Oss! Kram <3

    SvaraRadera