måndag 25 mars 2013

Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet...

I bland är det så svårt att motivera sig själv.
En bulle kan man ju ta, en liten tårtbit blir man inte fet av, lite godis kan väl inte skada.
Äh, jag orkar inte träna, spelar väl ingen roll om man hoppar över en enda gång.
Så där kan jag hålla på i all oändlighet.
I dag t ex så var det lite trögt att åka direkt efter jobbet och träna. Solen sken ute och hela jag ville åka hem eller sätta mig på en uteservering någonstans.
Men då är det bra att kunna motivera sig.
Ja men hur jag jag då?
Jag vet inte riktigt varför min motivation till sund kost och träning är så hög just nu? eller jo det vet jag ju. Att jag har gått ner i vikt förstås. men man kan ju bli lite kaxig då också och tänka att det här går ju lätt.
Men jag hade tänkt att inte falla i den fällan igen så det är bara att pallra sig iväg och bränna några hundra kalorier direkt efter jobbet.
I fredags käkade jag godis.
I lördags blev det fet mat och alkohol.
I går blev det en öl.
Så nog behöver jag gå och träna alltid.
Det finns liksom inga genvägar till det perfekta ljudet.


2 kommentarer:

  1. Man måste få unna sej någonting i bland annars blir man tokig och det går åt H-vete för man känner sej som man aldrig får nått. Det gäller bara att bestämma sej för hur mycket man får unna sej
    Och hur offta
    Puss
    //Nina

    SvaraRadera