onsdag 6 februari 2013

Tänk om jag var rik som ett troll?

Skulle jag vara lyckligare då?
Det känns så.
Det känns som om jag skulle bli lyckligare om jag slapp vända på kronorna. Nu vänder jag i och för sig inte på kronorna så där väldans mycket men det finns mycket som jag vill ha som jag aldrig kommer ha råd att köpa.
En sak som bekymrar mig är att vi inte äger vårt boende. Jag skulle vilja ha råd att köpa mig ett hus eller en våning. Men jag kanske kan det, fast jag har aldrig varit på banken och frågat, så jag vet inte.
Jag skulle vilja resa förstås.
Jag tror inte att man blir lycklig av pengar om man redan är olycklig från början. Ett dåligt äktenskap blir väl inte bättre av pengar på banken men om man i grunden är ganska lycklig, som jag är, så tror jag att jag skulle bli ännu lyckligare med pengar. Mycket pengar!
I bland ligger jag och drömmer om var jag skulle bygga mitt hus om jag hade obegränsat med casch. Jag tänker på vilka företag jag skulle starta om jag hade mycket pengar. Jag skulle glida runt och sköta mina företag som värsta Kamprad :)
Jag har en del idéer som jag skulle förverkliga då vettu!
Den dagen jag blir rik som ett troll.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar