onsdag 20 februari 2013

God Morgon!

Jaha, så var det onsdag igen då. Tiden går...tick tack, tick tack.
Jag hade en väldigt mysig eftermiddag och kväll med min son i går.
Les Miserables var verkligen jättebra, Har du inte sett den så rekommenderar jag den å det varmaste.
I dag skall jag på utflykt med "mina" små pysslingar. Hoppas att det inte snöar och blåser halv storm som det gjorde i går.
Jag skall träna efter jobbet och ikväll väntar tvätthögen från helvetet på mig.
Livet knatar på i sin vanliga takt. I bland är jag med och ibland inte. Hinner liksom inte med,

Hörrni! Alla LCHF:are som läser min blogg. Har ni läst den här artikeln? Lite läskigt tycker jag.

Onsdag alltså..... mitt i veckan, mitt i vintern, mitt i livet. Jag känner mig lite "så där" i dag. Känner mig lite stilla och eftertänksam. Känner mig lite fundersam (som man säj på Jamska).
Vissa dagar ramlar livet bara över en. Man funderar lite extra på var man är och var man ska. Ska det bara vara så här? Ska jag inte göra mer med mitt liv? Kan det inte bli vår och ljust snart innan jag hänger mig i närmsta tall?
Ooo...ljuva vår!
Blommor, sol och fågelsång. Är det kanske det som fattas mig just nu?
Bara tanken på att våren snart är här gjorde att det blev lättare att andas.
God morgon på er.
Hoppas att du känner dig mer upplyft än jag i dag.

Min affirmation i dag:

Jag älskar min kropp
Vår kropp är vårt tempel, och över den är vi Gud. Vår uppgift är att älska och dyrka den enastående organism och mekanism som en levande kropp innebär. Den är i sanning Gudomlig. Varje cell är ett Universum.
Hur vi uppfattar oss själva har förhållande lite att göra med hur vi ser ut, utan mer om hur vi bär och älskar det vi har. Så njut av Din kropp. Älska varje millimeter av den. Och gläds för att den låter Dej leva och uppleva livet. Älska Din Kropp



3 kommentarer:

  1. Vart är artikeln jag ska läsa...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klicka på ordet här i texten.

      Radera
  2. Var och en blir salig på sin tro....i morgon är det något annat vi blir sjuka av...alkohol...socker...kött...hudcremer..microugnen...datorn...telefonen...Jag säger.. var måttlig med allt utan överdrifter åt något håll. Tror nog att träning och bra "vanlig" mat är lösningen på de flestas övervikt!

    SvaraRadera