måndag 11 februari 2013

En ny dag randas

Måndag den elfte februari tjugohundratretton.
En dag i mängden av alla andra men ändå inte.
I dag kommer något att hända, något som aldrig har hänt förr.
Det är jag säker på. För det händer varje dag.
Varje dag händer något nytt under solen.
Varje dag lär man sig något.
Ingen dag är den andra lik.
Jag föredrar att tänka så istället för tvärtom, att det kommer bli en vanlig sketen måndag, för då känns allt genast mycket jobbigare.
Man kan väl i alla fall försöka göra livet lite mer spännande än vad det egentligen är :)
Jag har bestämt mig för att inte börja med Zumba pga mitt knä. För första gången på flera år har jag inte jätteont i knät och då tänker jag inte slita ut det på Zumba. Jag kände på en gång i lördags när jag dansade på Flustret hur mitt knä tog stryk.
Jag skall gå till Curves istället, det verkar som en bättre idé, med tanke på mitt knä.
Jag skriver ikväll om jag hade rätt eller fel om det där med att varje dag lär man sig något nytt. Jag skall berätta ikväll om vad det var som hände som aldrig har hänt förr.
Spännande va? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar