söndag 20 januari 2013

Tjälaknul

Stoppade in rostbiffen i ugnen inatt när vi kom från Stockholm.
Jonny höll på en halvtimme för att ställa in ugnen så att den inte skulle överstiga 100 grader.
Vi somnade och nu när vi vaknade hade någon duktig kille stängt av ugnen i natt :P
Så nu vet jag inte hur länge den har varit inne och när det blir bra att ta ut den igen.
Den skall ju ligga i lag i fem timmar också.
Det blir middag någon gång sent ikväll.
Jag kan ju inte skälla på någon heller eftersom den duktige endast har trott att vi glömt ugnen på.
Detta hände mig för många år sedan när vi skulle göra tjälaknul hos svärföräldrarna. Då stängde svärfar av ugnen innan han lade sig.
Jag får lära mig att sätta upp en skylt på spisen nästa gång vi gör den här maten.
T*Y*P*I*S*K*!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar