onsdag 2 januari 2013

Telefonskräck

Det är något konstigt med mig. Jag hatar att ringa till myndigheter, läkare mm.
Det är som om något tar emot när jag ska ringa.
Jag vet ju att jag måste men jag skjuter på det hela tiden.
Det är inte så att jag inte törs men innan jag har ringt så är jag skitnervös. När jag väl sitter i samtalet så bryr jag mig inte så jag vet inte varför det är så svårt?
Så idag har jag varit duktig som har ringt både till Mammografienheten och till Folksam.
Sådana där måstesamtal som jag har skjutit framför mig i evigheter.
Nu känner jag mig nöjd med mig själv.
Klappar mig på axeln och tar en kopp kaffe.
Duktigt Maggan :)

Min mejl fungerar inte så jag borde ringa till Bredbandsbolaget och få någon ordning på det också.
Men det kan jag ta någon annan dag :)
"Varför göra i dag det jag kan skjuta upp till morgondagen?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar