måndag 7 januari 2013

Svårt att sova


Som vanligt den här natten ínför arbete, efter en lång ledighet, så kan jag inte sova.
Jag snurrar, tankarna snurrar, sängen snurrar.
Det är bara att stiga upp en timme innan klockan skall ringa.
Tur att man inte skall arbeta i barngrupp i dag!
Hoppas bara att det blir en intressant dag så att man inte somnar mitt i.
Det känns ännu jobbigare att kliva ur sängen och ge sig iväg när min andra hälft fortfarande har semester. Han säger att han skall börja röja i källarförrådet i dag.
Lycka till, säger jag.
Du skall bara veta hur mycket skit som står där nere. Två fulla förråd med grejer. Huuuga!
Dessutom så skall han laga kålpudding ur Per Morbergs kokbok, som han fick i farsdagspresent. Det blir säkert jättegott
Jag tror jag föredrar en studiedag på Fyrishov framför en dag i vår källare faktiskt :)

Så är vardagen i gång igen då.
En fullvecka så här på direkten. Inget speciellt som händer i helgen.
Calle fyller 22 år på onsdag. Mammas lilla, stora Callekille. Då blir det väl en födelsedagsmiddag här hemma med tårta och grejer.
Jag skall fixa min trasiga tand på fredag. Jag undrar vad det kommer att kosta? Aldrig får man vara riktigt glad. jag får ta ett tandlån om det börjar rulla tusenlappar. Jag har ingen lust att ta alla sparpengar och trycka in i käften. Då tar jag det hellre på avbetalning faktiskt.
Tandjä...el!
Räkna kalorier. På´t igen ba! Jag har ju räknat hela veckan men i lördags freakade vi ur på julens kakburkar. Ja, ja nu är det snart slut på alla gottigheter från jul så då finns det ingen återvändo. Det finns fortfarande lite goda ostar kvar. Det får bli tabberas på dessa till helgen.
Promenaden i går kväll kändes bra. Så det får bli en ikväll också. Kanske sätter fart på metabolismen med lite motion, eller vad tror du?
Ja men, nä men. Det var väl allt från mig denna morgon.

"Kom arbetslust och träng dig på. Här skall du motstånd finna!"



4 kommentarer:

  1. Ilona ska oxå till tandläkaren på fredag. Vilken tid ska du vara där? Vi har tid kl.14 :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. KL 08.10 ska jag vara på årsta

      Radera
  2. Det var synd att vi inte hade samma tid :)

    SvaraRadera
  3. Men jag slutar kl 13 på fredag. Kanske ni ska komma förbi på en fika efter tandis?

    SvaraRadera