onsdag 16 januari 2013

Sovmorgon

På onsdagar har jag sovmorgon. Då får jag sova ända till klockan 07.00.
Jag brukar ställa alarmet på 06.45 bara för att få dra mig en kvart innan benen måste över sängkanten.
I går var jag så himla trött så jag somnade kl 21,30 och sedan vaknade jag 06.00 av att jag hörde Calle stöka lite i köket.
Men 8½ timmes sömn fick räcka tyckte min rygg som inte ville ligga en sekund till.
I dag ska jag väl vara utvilad och pigg på jobbet kan man väl tycka.
Efter gårdagens pärs så känner jag mig lite urlakad. Bäst att ta med sig huvudvärkstabletter i dag för huvudvärken brukar komma som ett brev på posten efter en sådan hemsk dag som jag hade igår.
Men nu har det värsta gett med sig i alla fall som tur är och jag lovar mig själv att äta Femal hädanefter. Jag hoppas verkligen att det hjälper.
Nog snackat om detta kvinnliga problem.
Onsdag i dag alltså. Snart har halva veckan gått och snart är den här lååånga hemska månaden slut.
Februari är en kort månad och i ett nafs kommer mars.
Jonny åker till USA den 25 januari och kommer inte hem förrän den 9 februari. Tre helger som blir "förstörda". Jag måste se till att fylla dem med lite skoj så att jag inte bara sitter här och har tråkigt när han är borta.
Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. En dag i taget. Först onsdag. Först en kopp kaffe.
GOD MORGON!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar