fredag 4 januari 2013

Nina och Cina

Nina och jag träffades när vi skulle börja i fjärde klass.
Hon kom från en annan skola och jag kom med fyra andra kompisar från en splittrad klass.
Nina var spännande. Hon hade afghanpäls, pärlor i håret och sa emot fröken ibland.
Jag älskade henne från första stund. Hon var allt det som jag aldrig vågade. Med hennes hjälp så tordes jag också vara lite annorlunda. 
Vi hade militärkepsar på skolan och låtsades stoppa säkerhetsnålar genom kinderna. Så gick vi till skolan! Hjälp!
Vi lärde oss en massa snuskvisor som vi sedan glatt sjöng för våra klasskamrater i mellanstadiet.
Vi ägde världen när vi var tillsammans.
I åttan träffade vi Cina.
Hon var en småtjej som bara gick i sjuan men vi gjorde ett undantag och lät henne vara med i alla fall. 
Hon var också en spännande tjej som kom från Körfältet. Alla busungar kom från Körfältet.
Vi startade ickerökarklubben tillsammans.
Vi skulle ALDRIG börja röka. Två år senare rökte alla tre (nu för tiden är det bara jag som slarvar ibland).
Nina och jag har hållit ihop sedan första dagen mer eller mindre intensivt.
Jag och Cina har ett förhållande som kommer och går.
Tillsamman med Nina och Cina har jag en massa roliga minnen och en hel del hemligheter.
Det är en stor sorg att jag bor så långt bort.
Ni finns för alltid med mig. 
Vi måste träffas snart.
Kolla in min header så ser ni Nina, Maggan och Cina. I den ordningen från vänster till höger.
Kortet togs i somras när min svåger fyllde 50 år.
Love you så schwetten rinn´, som Cina skulle ha uttryckt sig.

Cina, Nina & Maggan
1987

Cina

Nina

Jag




2 kommentarer:

  1. Gofis! I love you to :o)
    Jag hörde en fin dikt i går! En av raderna passar in på dej igentligen hela dikten man jag kommer i håg den här raden bäst :o)

    Jag bär ditt hjärta min vänn jag bär ditt hjärta i mitt hjärta.
    Puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å jag bär ditt hjärta i mitt, min vän.

      Radera