söndag 6 januari 2013

Mental förberedelse

I dag är sista lediga dagen för den här julen.
Det gick ju fort, precis som jag trodde.
För 14 dagar sedan stod vi idag och pyntade, bakade och kokade skinka för fullt,
I dag är julen tillbaks i sina lådor nere i källaren igen.
Fort vare gjort!
Nästa år så gör jag julfint till lucia, det är ju mysigast före jul.
I morgon börjar allvaret igen då.
Studiedag på Fyrishov står på schemat.
På tisdag kommer inskolningen och sedan är allt i rullning igen.
Jobba, räkna kalorier, skita och sova fram till våren.
Låter ju som lysande framtidsutsikter :)
Nästa vecka skall jag både på mammografi och till tandläkaren. Tänder och tuttar skall kollas. det blir bra.
Men innan allvaret sätter igång så skall jag ha en lat söndag i hemmets sköte. Jag och Jonny skall åka på loppis i dag (hoppas att det inte är juluppehåll). Jag är ute efter en gammal, fin kandelaber som skall stå på det där nya avlastningsbordet som vi köpte före jul. Kandelabrar är tydligen modernt igen. Synd att jag slängde min, men den var ju så svart och sliten. Gick knappt att få fason på. Dessutom så hade den ramlat i golvet så den var lite skev. Nu hoppas vi på att hitta en ny(gammal) fin ljusstake på loppis.
Till middag blir det nog rester i dag. Jag har både Chili Con Carne och kyckling kvar.
I går hade vi en mysig middag och sedan såg vi på en jättebra film.
"Clouds of Atlas" se den!

Jag skriver i eftermiddag och visar vad jag hittade på loppis (om det är öppet).
Skön söndag önskar jag dig!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar