söndag 13 januari 2013

Lat söndag

I dag har jag bara suttit på häcken.
Kollat på reprisen av "Stjärnorna på slottet", gjort apelsinjuice av julens alla apelsiner.
Satt i gång en diskmaskin och surfat.
Jonny är B*A*K*I*S ;)
Stackar´n .....
Till middag blir det hemmagjord pizza och rödkålssallad.
Tänkte ta en promenad innan solen går ner men jag tror jag skiter i det.
Det kanske blir en cykeltur i vardagsrummet i stället...kanske...
Jag känner mig lite lat i dag, som sagt.
En sån där skön, lat söndag utan måsten och krav.
Härligt.
Det blir nog ingen tur till Knut heller, jag orkar inte.
Trots att det är hans namnsdag och allt.
Lat, som sagt...
Det är skidskytte på tv. Jag tittar inte, bara lyssnar. Det påminner mig om pappa och min barndom i Odenskog. Jag mår bra och blir lite nostalgisk. jag stökar i köket och lyssnar på Skidskytte på tv. Egentligen skall det vara femmilen eller stafett, men skidskytte får duga.
När pappa gick bort så hittade vi massor med VHS-band där han hade spelat in skidtävlingar. Vem vill kolla på herrarnas stafett, flera gånger?? När man vet hur det slutar? Haha....han var lite knasig min pappa.
Nu skall mina fina tulpaner få lite nytt vatten.
Sedan skall jag fortsätta att lata mig.
Vad gör du i dag då?



2 kommentarer:

  1. Zumbat, solat och badat i havet är vad jag har gjort.:-D /Maria

    SvaraRadera