lördag 5 januari 2013

Kycklingar på varsin ölburk!

I dag kommer Knut hem på middag.
Vi skall äta kyckling på en ölburk.
Nu har jag glömt att köpa öl så en promenad till ICA blir det nog.
Man dricker sedan upp halva ölen och sedan sticker man små hål i burken.
Stoppar burken full men örter och sedan sätter man upp kycklingen på ölburken.
Kycklingen som man först har gnidit in med olja, kryddor och citron.
Sedan stoppar man in kycklingen, ståendes på burken in i ugnen.
Hoppas nu att den får plats i ugnen, för det har jag inte kollat.
Annars får jag göra något annat till middag :)

Två dagar kvar på den här ledigheten.
Det har gått för fort.
Alldeles för fort.
Samtidigt som det känns skönt att sätta fart igen. Nu börjar vårterminen och det känns ju skönt.
Snart är det februari och shwoop så är vi inne i mars.
Det kommer att gå snabbt nu.
Januari, februari och mars är bara en transportsträcka till våren. Därför måste man fylla dessa månader med skojigheter, något att se fram emot.
Någon rolig konsert kanske? Besök från Östersund? hälsa på en och annan tjockis? Jag får se till att det blir av.
Men i dag är det lördag och jag är trött. Orkar nog inte ta någon promenad. Kanske man får med sig gubben ut på en biltur? En fika på ett slott någonstans? Eller bara stanna hemma och läsa min julbok. Eller en promenad ändå?
Jag skall ialla fall fixa de där ölkycklingarna i dag, det är det enda jag vet.
Resten får komma som det kommer.
Jag önskar dig en skön lördag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar