tisdag 15 januari 2013

Det går lite trögt nu

Jag får liksom inget riktigt flyt i min viktnedgång efter jul.
Jag räknar kalorier varje dag men det händer ju inget på vågen?
Nu är jag visserligen mitt uppe i "den där tiden på månaden", men ändå!
Jag måste gå ner lite nu innan jag tappar sugen.
Ja, jag vet...
"Tappa inte sugen, världen är full av tappade sugar"
Men det är svårt.
Jag får väl skylla mig själv som åt godis i fredags och drack alkohol i lördags.
Men jag cyklade och promenerade båda dagarna.
*suck*
Jag hoppas att viktnedgången sätter fart nästa vecka så att jag få inspiration att fortsätta.
Jag tänker ju inte sluta att äta nyttigt för jag vill verkligen aldrig mer väga så mycket som jag gjorde i somras. Men jag vill ju lyckas med mina föresatser att gå ner ytterligare 15 kg till sommaren. (åtminstonde 10 kg).
Tycker du att jag är tjatig om min jäkla viktminskning så ber jag om ursäkt, men det är liksom det som mitt liv cirkulerar kring just nu.
En förändring av ett beteende sker inte i en handvändning, inte.
Det krävs mycket hårt arbete och en massa ältande fram och tillbaks. Jag skriver här på bloggen istället för att göra min man knäpp :)
Jag forstätter mitt kaloriräknande så får vi se var jag slutar till sommaren.
Till sommaren förresten! Är det sista maj eller till midsommar?
Vad tycker du?


1 kommentar:

  1. Heja heja...jag hoppas oxå att jag ska gå ner innan sommaren med mitt LCHF! <3

    SvaraRadera