tisdag 22 januari 2013

Å Maggan ringde doktorn....

...eller inte.
Jag säger varje dag att jag måste ringa till läkaren angående min onda hand men jag hinner aldrig dit.
Det blir aldrig av.
Men nu har jag så ont att det värker hela tiden och värken har flyttat sig från tummen upp till mitten av handen.
Jag vet bara inte vad jag skall säga när jag ringer. Hur frågar man om hjälp?
Jag känner mig fjantig och gnällig när jag ringer till en läkare, som om jag överdriver och inte alls har så ont som jag säger.
- Hej, jag har ont i min hand... bla bla ba... jag kan nästan inte jobba...bla bla bla...kan du snälla doktorn hjälpa mig...bla bla...
Ja, det är väl bara att bita i det sura äpplet och ringa för så här ont kan jag ju inte ha det.
Usch! vill inte. Kan det inte bara gå över av sig själv?  Fast jag har haft ont hela höstterminen och det blir bara värre och värre, så det är väl inte att hoppas på, antar jag.
Kom igen nu Maggan! Det är bara att ringa vårdcentralen.
Bara, sa Bill
Bara, sa Bull



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar