tisdag 25 december 2012

Julafton i bilder

Vi hade verkligen en supermysig julafton i går. Mysigaste på flera år faktiskt.
Det var nog för att vi inte behövde hålla på med någon mat. Inget att ta fram och inget att plocka bort. Jag kunde vara med som alla andra och mysa.
Vi vaknade klockan nio och åt kakfat, öppnade lite paket och sedan blev det en grötfrukost starxt efter kl 10.
Vi tog god tid på oss när vi gjorde oss i ordning för att gå till Odinsborg.
Kl 14.00 började den enda sittningen för dagen. Jag som trodde att vi skulle vara ensamma där hade helt fel, där var det fullt med folk. En tomte bjöd på glögg och sedan var det bara att ta för sig av det dignande julbordet. Det är inte sista gången som vi går dit på julafton, det där var verkligen supermysigt och så jäkla skönt att slippa hålla på med maten. Inga rester i dag så ikväll skall vi äta kalkon för första gången på flera år.
När vi kom hem så öppnade vi julklappar. Vi öppnade en och en och det spelade ingen roll hur lång tid det tog för vi skulle ju inte med tåget någon av oss.
Kl 18.30 var alla paket öppnade och jag kunde för första gången på flera år luta mig tillbaks i soffan och kolla på karl-Bertil Jonsson.
Efter det så satt vi hela kvällen i köket och spelade SKIP BO. Det hade jag aldrig spelat förut, det var superroligt så nu måste jag inhandla ett sådant.
Lite ost och kex, en julöl och skip Bo var en supermysig avslutning på en supermysig julafton.
Här kommer lite bilder.
Morgonmys och förjulisar

Grötfrukost :)

Hungriga utanför Odinsborg.

Snygga killar.

Nöjd mor och far.

Många julklappar delades ut med detta var nog kvällens mest nöjda kille.

Skip Bo var ett roligt spel.

Julaftonen avslutades med en svängom i köket.

2 kommentarer:

  1. Härligt att det var god mat ;). Vi är oxå skip-bo tokiga här :). GOD FORTSÄTTNING på er finisar <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var verkligen mysigt på Odinsborg. God fortsättning till er med <3

      Radera