tisdag 11 december 2012

Bagage på vift

Ja, som du kanske kommer i håg så fick vi aldrig vårt bagage i går natt när vi äntligen kom fram till Arlanda.
Det var borta, putsväck, som man säger.
-Vi levererar hem bagaget till er under måndagsförmiddagen, sa man.
I går kom inget bagage.
Man kan följa bagaget på nätet på något som heter WorldTracerWeb.
Men igår kväll innan jag lade mig så stod där att vårt bagage inte kunde hittas.
NU står det att det kommit till flygplatsen och att leverans har påbörjats! Jippi!
Hoppas nu att den 12 åriga whiskeyn plus lite andra små godsaker, är hela när de kommer fram.
Jag slutar kl 13 idag, jag hoppas att de ringer efter det, eller att de kan leverera bagaget till mitt jobb.

Jonny är ju i Dublin igen han. Han åkte hem till Sverige för att sova i sex timmar, plocka ihop lite papper på jobbet, hämta en kollega och sedan åka tillbaks samma väg han kom.
I morgonkväll kommer han hem och sedan blir det ingen mer resa för hans del, inte innan jul i alla fall.
Själv är jag supersnuvig.....igen. Men det är så mycket folk borta på jobbet att jag bara inte kan ara hemma. Jag har ju inte feber utan är, som sagt, bara jäkligt snorig. Det är sådant man får leva med.

Måste börja räkna kalorierna igen. Det var inte något jag gjorde på Irland inte. Men jag höll vikten, tror jag. Jag gick ju hela dagarna, så lite kalorier gjorde jag väl av med också. Även om en Guinness knappast kvalar in som viktväktarkäk :)
I dag blir det gröt till frukost, fisk till lunch och mager kyckling till middag.
På´t igen ba´.
Jag har 14 dagar på mig att gå ner två kilo, det skall jag väl fixa!
Peace of cake, lätt som en plätt. Plättlätt!
Det var några dagar sedan någon lade en kommentar här på min blogg.
Du får gärna visa att du varit in och tjyvläst, jag gillar det!
(scrolla ner i kommentarsgardinen, gå till webbadress/namn eller till anonym. Sedan kan du lämna din kommentar)

KRAM HELA DAN!


4 kommentarer: