måndag 5 november 2012

Ute e mörkt å kallt

I dag var det riktigt svårt att slänga benen över sängkanten.
I lägenheten är det risk för frostskador och man sticker näsan utanför täcket.
Förstår inte varför det är så jäkla kallt inomhus varje vinter?
I dag har jag kvällsmöte.
Visst i faan!! jag glömde hänga tvätten igår. Nu får jag tvätta om den, suck!
Ungdomarna kom hem hela och rena i går kväll, efter en helg i Östersund.


Nu är det 49 dagar kvar till julafton och sedan vänder det igen, mot ljus och värme.
Nu måste jag hoppa i duschen och göra mig i ordning för en dag på jobbet.
Vad skönt att vi planerade och handlade veckans mat igår. så slipper jag/vi tänka på det i veckan.
I morgon när jag slutar ett så kan jag bara åka hem och ta en kopp kaffe i lugn och ro istället för att åka och storhandla på Gränby som jag brukar.
Allhelgonahelgen är över, jag hade jätteroligt i lördags när jag åkte Ålandsbåt med Anna och Erik, blev proppmätt på buffén och fattig i taxfreen. Men vad gör väl det om hundra år.
Jag vill inte gå ut i dag, det ser så kallt ut. Brrr!
Ha en bra dag alla!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar