tisdag 27 november 2012

Till jonny

Hej älskling.
Jag saknar dig när du är borta.
Jag vet att jag klarar mig bra utan dig det är inte det som är det jobbiga. Jag är en stark tjej som skulle ha ett fullgott liv utan man men saken är den att jag vill inte det. Jag vill vara gift med dig och jag vill leva mitt liv med dig.
Precis just du får mig att vara den människa som jag vill vara.
Du har lärt mig att jag är precis lika bra som alla andra. Du har sagt till mig i tjugofem år nu att jag är smart, vacker och underbar.
Vilken kvinna får höra det av sin man precis varenda dag?
När jag faller så tar du emot mig. När jag tvivlar säger du åt mig att jag kan.
När den ena vardagen löser av den andra så ser man inte vad man har precis framför näsan.
Det är när du är borta så här många dagar som jag förstår hur dåligt jag funkar utan dig.
Jag har svårt att ta mig för saker och framför allt så har jag skittråkigt. När du är borta så inser jag hur mycket vi pratar och skrattar tillsammans. Nu är det tyst i huset. Killarna sitter på sina rum och jag ligger i soffan och zappar mellan kanalerna.
Herregud vilket gullegulldravel att skriva på sin blogg, kanske någon tycker. Men det struntar jag i för jag vill bara att du skall veta att du betyder allt för mig och jag skulle inte vara något utan dig.
Nu hoppas jag att treochetthalvt dygn går fort för jag vill det.
Inget blir ju bättre av att jag sitter här hemma och ser sekunderna masa sig fram oändligt lååååångsamt för att jag inte kan gå till arbetet.
Jag hoppas att jag blir frisk snart så att jag har något vettigt att göra på dagarna.
Snart är det lördag och snart är du hemma igen.
Jag älskar dig!

3 kommentarer:

  1. Tack älskling vilka fina ord :) Du vet att du är mitt allt. Jag lever för dig och barnen. Jag saknar dig enormt. Ja tiden må gå fort nu så jag kommer hem snart. Längtar, puss älskling.
    /jonny

    SvaraRadera
  2. Varför skriver du under anonym? Skriv på fliken namn och weadress istället men skriv bara dit namnet och ingen webadress så kommer ditt namn med. Puss!

    SvaraRadera
  3. Därför att min telefon grottar ihop publiceraknappen med vald profil och jag kommer inte därifrån. Man måste välja något, enklaste blev att välja annonym, då kunde man nå publiceraknappen. :)Jag brukar ha mitt namn i fältet annars ju

    SvaraRadera