lördag 3 november 2012

Tänker på er

I dag tänder jag ett ljus för mina kära som inte finns hos mig längre.
Lästa på FB att en av mina kollegor mist sin svärfar i dag. Tänker på dig med.
Det är inte lätt att vara anhörig och stå bredvid och se på när den man älskar sörjer.
Man skall bara finnas där, inte försöka sig på att trösta för sorgen måste få finnas också.

Jag blir arg när man försöker slå ihop den Amerikanska högtiden Halloween med vår lite mer stillsamma Allhelgonaafton.
Att vi skall tänka på våra nära och kära som inte finns hos oss längre, försvinner i den kommersiella hysterin kring alla spöken, häxor och skelett som hör till en helt annan kultur.

Jag skulle vilja ha en grav att gå till en sån här dag, sätta en krans och tända ett ljus, men jag vet att de där uppe i Jämtland tar väl hand om graven.

Mamma, pappa och bror. Jag saknar er!





1 kommentar:

  1. Jag går alltid förbi din familj när jag går runt och tänder ljus på allahelgon!
    Puss

    SvaraRadera