tisdag 13 november 2012

Middagsidéer

Det börjar tryta på magra middagsmatsidéer.
Vi äter kyckling och fisk varannan dag här hemma nu, känns det som.
Linda hade en god middag på sin blogg i dag, den skall jag absolut testa.
Finns det någon annan där ute i cybervärlden som också sitter inne med bra förslag på goda middagar så får ni gärna skriva till mig i kommentarsfältet.
Det behöver inte vara magra recept för jag kan göra om dem så att de passar mig.
Det behöver inte ens vara hela recept, det räcker med idéerna bara så fixar jag resten.
Jag behöver bara idéer till lite ny mat för jag har inga egna just nu.
 I dag åt jag omelett till middag och det håller man sig inte vidare värst länge på.
Korv är nästan uteslutet för det innehåller sjukt mycket kalorier.
Pasta är också en liten fuling, för man kan inte äta vidare värst mycket av det inte utan att kalloriappen slår bakut.
Potatis, grönsaker, rotfruktet, fisk, kyckling och magert kött går bra.
Har du recept på goda soppor så tar jag gärna emot det också för soppor är bra mat.
Matiga, goda soppor kan man nästan äta hur mycket som helst av.
Kom igen nu!
Mat tack!


8 kommentarer:

  1. Kolla in den här tjejens blogg. http://blogg.veckorevyn.com/ptfia/ Hon är PT och lägger upp massa träningstips och recept på nyttig kost. Hon inspirerar mig ibland! Fast jag skippar konstiga frön och sånt som hon använder. Kram Sofia Hagberg

    SvaraRadera
  2. Kolla min blogg under kategorin recept. Där finns ett med kyckling och ett med fisk, även om du var less på just kyckling och fisk. Men jag tycker att dom maträtterna var riktigt goda, från Linas matkasse. Åt ciderkycklingen idag igen! Icas billiga veckan körde vi ett tag med här hemma, enkla och oftast goda maträtter!

    SvaraRadera
  3. Jag kommer att lägga upp fler recept under veckan från matkassen Middax :)

    SvaraRadera
  4. Het köttfärssoppa...För ett snabbt alternativ. Fräs köttfärs, i med vätska, kryddor, rotfrukter. Godast dan därpå när den gottat till sig lite.
    På nätterna när jag jobbar så äter jag ganska ofta Curry gryt bas som man köper färdig på burk, spär ut den med lite vatten eller annan vätska och i med vad som helst..För det mesta räkor eller kräftstjärtar på burk tar jag...Kram

    SvaraRadera