torsdag 8 november 2012

Längtar

Jag längtar till på fredag när jag skall gå på fin middag på slottet.
Jag längtar till på lördag när jag äntligen får fira min sons födelsedag.
Jag längtar till nästa lördag när jag skall gå på middag till goda vänner.
Jag längtar till den 7 december när vi skall åka till Irland.
Jag längtar till jul.
Jag längtar till sommaren.

Carpe Diem va? ;)

Nä, men skämt åsido. Man måste ju få längta också. Det är ju den som gör att man orkar kliva ur sängen sådana här mörka och kalla mornar. Det är ju vetskapen om att det skall komma något skoj bakom hörnet som gör att man orkar arbeta i gruvan varje dag.
Nu är det i alla fall slut på det roliga för den här morgonen och jag måste ta på mig ögon och brallor. Man kan ju inte gå halvnaken till gruvan inte.

1 kommentar:

  1. Jag längtar oxå efter jul...men vi åker ju till Egypten så då får jag längta dit då....men jag längtar INTE efter att flyga.

    SvaraRadera