måndag 26 november 2012

Astma

Ja, jag har astma för första gången på....länge.
I natt vaknade jag av att någon satt på min bröstkorg.
Jag hostar och nyser och försöker andas.
Det är jobbigt med astma. Alla ni föräldrar till astmatiska barn, ta hand om ert barns astma för det här är ingen lek. Att inte kunna andas ordentligt är riktigt läskigt.
Medicinera ordentligt och gör som läkarna säger. Jag är 46 år och har 75% lungkapacitet på båda lungorna det liiiite. Men jag lider inte så mycket av det eftersom jag inte kommer ihåg hur det var att kunna andas ordentligt. Det är när jag blir förkyld som jag blir påmind om hur lite luft jag kan andas in.
I dag blir det en stillsam dag framför tv:n.
Ludde skal få hämta upp adventssakerna från källaren ikväll, så om jag känner mig piggare i morgon kanske jag kan få upp stakarna i köksfönstret.
Det är ju ingen brådska. Jag har ju hela veckan på mig. Vore ju sjysst om det ar klart innan Jonny kommer hem på lördag.
Nu ska jag käka gröt och kolla på film.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar