söndag 28 oktober 2012

Vintertid

Du kom väl ihåg att ställa tillbaka klockan en timme i natt?
Jag vaknade 06.14 pigg som en lärka.
Om 3,5 timme åker Jonny till Kina.
Trist!
Nu sitter jag här vid vardagsrums bordet och väntar på att han skall vakna. Min rygg tyckte inte att jag skulle sova mer nu.
I dag skall jag gå till min granne på loppis. Jag har fortfarande inte hittat några snygga kaffemuggar så det kanske blir en sväng ut till Fullerö också.
Kl 15 börjar matchen på Studenternas. Öfk är i stan för att möta Sirius, det skulle va skoj att se men jag behöver nog vara hemma och städa i stället.
Göra lite höstlovsfint här hemma kanske?
Vintertid ja, det märks. Frosten ligger på taken och här inne är det också nästan frost.
Bara en månad kvar till första advent.
Jag undrar om killarna kommer hem och käkar söndagsmiddag i dag? Jag skall pröva mig på att koka en riktig Chilli con Carne av högrev.
Måste bara hitta ett recept först.
Nu ska jag väcka Jonny så att vi kan kolla på finalen på Kockarnas kamp. Säg inte vem som vann!
Helgen går som vanligt i racerfart men än så länge är det bara arla morgonstund och jag har en lång söndag framför mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar