onsdag 24 oktober 2012

Sjuk

Ont i halsen och snuvan rinner men det är bara att pallra sig iväg till arbetet ändå. Ingen feber och ingen huvudvärk. Det är svårt att veta hur dagen kommer att utveckla sig och jag har inte råd att stanna hemma OM jag skulle bli sämre under dagen men å andra sidan kanske jag smittar? Tyvärr kan jag inte tänka så för det är för dyrt. En karensdag när man ligger på gränsen har jag inte råd med.
Ibland önskar jag att jag hade något annat arbete där jag kunde ta en Alvedon och stänga in mig på ett kontor t ex dagar som denna. Men jag måste vara 100% alert på mitt arbete för att orka.
Sluta klaga nu Maggan och ge dig iväg!!
Sluta pjåska!

En kollega tog ett kort på mig i profil och hängde upp på väggen. Shit, vilken stor näsa jag har alltså :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar