onsdag 3 oktober 2012

Flugviktare?

I natt har jag blivit störd av en äcklig fluga. En stor, svart spyfluga har surrat runt i sovrummet.... Bläsch!!!
Jag har inte riktigt fattat om det har varit på riktigt eller en dröm men när jag vaknade så såg jag det läbbiga krypet. Riktigt äckligt asså.
Undrar var den kommer ifrån?
Borde inte alla flugor vara döda nu?

Över till något helt annat.

Det är onsdag..... igen.... snart helg... igen.... Det går lite trögt med viktminskningen just nu men jag jobbar vidare.
Jag tror att det är all den feta maten på jobbet som gör att det går trögt. Eftersom jag nästan har slutat med fett här hemma så märker jag tydligt hur fet maten på jobbet är.
Men jag fortsätter att räkna kalorier och gör så gott jag kan med maten på jobbet.
Jag har nog bara hamnat i ett stiltje just nu.


2 kommentarer:

  1. Jag tycker att ni borde få äta egen mat på jobbet...precis som vegetarianer äter annan mat...eller dom som inte tål gluten eller mjölk. Du tål ju faktiskt inte fett! Men jag har inte bytt ut mitt riktiga fett mot light...när jag använder fett då använder jag grädde å smör!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag måste äta den maten . Det är mitt jobb. Det är bra mat, men anpassad till barn som växer, inte till tanter som bantar.

      Radera