fredag 28 september 2012

Var tar alla pengar vägen?

Fick lön i går och idag är man fattig som en kyrkråtta igen......nästan ;)
Jag tycker ju inte att vi har på oss spenderböxan speciellt ofta men ändå så känns det som om pengarna rinner genom fingrarna.
Jag vet ju att det inte är så men jag skulle ändå önska att vi kunde spara mer än vad vi gör, varje månad.
Vårt boende tar ju väldigt mycket av vår budget. En så hög hyra som vår gör stora hål i plånboken varje månad.
Vi borde flytta men så länge som vi bor fyra per här hemma så kan vi inte flytta till något mindre.
Frågan är väl om det kommer bli så mycket billigare eftersom jag vill flytta in till stan då :)
Jag kommer ju få högre lön här nästa månad och då kommer vi bli rika som troll, hahaha.....
Jag vet att jag har klagat förr på vår ekonomi som egentligen inte är låg, bara lägre än jag önskar.
Jag vill vara rik som ett troll helt enkelt. Det känns som om livet skulle bli lite enklare om man bara hade mycket pengar. Allt beror ju på vem man jämför sig med.
"Man skall aldrig jämföra sig med de som har det bättre", sa min farfar. Klokt sagt av en klok gubbe.
Han sa också att "Konsten att bli rik är inte att tjäna mycket pengar, utan att ha få utgifter".
Klok gubbe, som sagt.
Med dessa kloka ord lämnar jag dig så länge och önskar dig en skön fredag.
FRIDAY, FRIDAY, FRIIIIDAYYY!!

1 kommentar:

  1. Mamma sa alltid..."Inte för att man blir lyckligare av pengar - men jag gråter hellre i en Rolls Roys än i en Folkvagn!"

    SvaraRadera