lördag 8 september 2012

Vänner

Vänner har kommit och gått genom livet.
Vissa består andra har försvunnit och kommit tillbaks, några har man aldrig mer sett röken av.
Det finns människor som kommit in i mitt liv och som jag inte har vårdat, andra har inte vårdat mig.
I dag fick jag en skymt av en gammal vän och detta möte berörde mig.
En människa som betytt oerhört mycket för mig och som jag nu inte har någon kontakt med alls, det är sorgligt tycker jag.
Jag har flera vänner som bor alldeles för långt bort men som finns här nära mig ändå och det känns skönt.
Jag har en fin man och underbara barn men livet blir ingenting utan vänner.
Jag som bytte stad mitt i livet måste vårda mina vänner extra mycket.
Det är inte lätt att skaffa kompisar när man blivit gammal :)
Man kanske skulle börja spela bridge, eller nåt.
Det var enklare när man var barn då gick man bara fram till en unge på lekplatsen och frågade om vi skulle leka så var det klart med den saken. Vuxna är lite mer komplicerade.
Det ska bjudas på middag och bjudas tillbaks. Det skall vara fint som snus och kanske vill man träffas igen.
Man ska ha tid att träffas samma tid och plats.
Alla runt omkring mig lever så hektiska liv.... är det bara jag som lullar runt i en stilla lunk utan att ha något att göra?
Det känns så ibland.
Vänner är viktiga.
Jag saknar er!
Ni vet vilka ni är <3
Ingen nämnd, ingen glömd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar